• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Amex Green, lätt att bli beviljad? Inkomstkrav?

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

FarAway

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
22 Oktober 2014
Meddelanden
871
Mottagna reaktioner
357
Poäng
497
vore ju bra om man fick veta sin kreditgräns?
Inte riktig så Amex funkar.
De gjorde ny upplysning på mig efter ett tag och sa att jag hade 0kr i inkomst. Då blev jag nekad när jag skulle betala på restaurang i Köpenhamn. Hade då använt 15k på kortet. Ringde ditt och fick veta att de hade satt en gräns på 15k pga den nya upplysningen. Berättade att jag jobbade i dk och detta visste de redan. Hon tog bort gränsen och nu hade jag "utan gräns" igen.
Det är ju lite deras grej
 

sharkvics

V.I.P
Poäng: 436
Blev medlem
26 Juni 2018
Meddelanden
485
Mottagna reaktioner
289
Poäng
436
Amexhar ju "inget kreditgräns". Men du har en gräns som bara de vet. Beroende på dina förutsättningar?
Fick du ett bekräftelse från de på email?

Stämmer inte. På kreditkorten ska man kunna se sin gräns och man har även en fast sådan. Sedan finns möjligheten att man kan spendera över den.
 

FarAway

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
22 Oktober 2014
Meddelanden
871
Mottagna reaktioner
357
Poäng
497
Stämmer inte. På kreditkorten ska man kunna se sin gräns och man har även en fast sådan. Sedan finns möjligheten att man kan spendera över den.
Ok då har de infört detta tillsammans med att de gick över till kreditkort. Var inte så innan
 
M

Micke1891

Gäst
Poäng: 0
jag har kassa förutsättningar
Därför jag undrar om detta
Då jag tycker det är konstigt att det gick igenom. Vad är deras lägsta kreditgräns
 
M

Micke1891

Gäst
Poäng: 0
jag har kassa förutsättningar
Därför jag undrar om detta
Då jag tycker det är konstigt att det gick igenom. Vad är deras lägsta kreditgräns
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp